Merk- en ontwerpwerk

 

Mijn naam is saskia (sas), ik ben een creatieve pragmaticus en een intuïtieve avonturier en ontwerpen is mijn werk. Nieuwsgierig naar nieuwe en bestaande organisaties en hun ideeën, vertaal ik strategie naar onderscheidend concept en design.

Als ervaren creatief voor grote en kleine merken, vind ik het belangrijk dat ontwerpen tot de verbeelding spreken. Alleen dan kunnen merken groeien en zijn ze toekomstbestendig. Met Saswerk help ik bedrijven met het visualiseren van hun ambitie en geef merken karakter.

 

Saswerk is een ontwerpbureau voor groei. Groei voor organisaties én voor de samenleving. Ik wil ontwerpen maken die er goed uit zien, goed voelen en die ook goed zijn. En daarmee bijdragen aan oplossingen die leiden tot een groene(re) en sociale(re) samenleving.

Ik ben veelzijdig, energiek en optimistisch. Die kwaliteiten zorgen voor een effectieve werkstroom en plezier in jouw en mijn werk, en dat zie je.

Sas werkt aan oplossingen

 

Als optimist denk ik al snel aan een oplossing. Ideeën genoeg, maar wat is goed voor jouw organisatie? Saswerk onderzoekt, inspireert, visualiseert en brengt ideeën tot leven tot er een resultaat ligt waar je hart sneller van gaat kloppen. Of het nu om een identiteit, verpakking, communicatie of retailconcept gaat, de oplossing ligt in onderscheidend design waar klanten van houden en merken van groeien.

 

Ik wil mijn kennis en ervaring op het gebied van branding en design graag inzetten voor organisaties die erop gericht zijn om duurzame- en maatschappelijke doelen te verwezenlijken. En daarmee mooie intenties omzetten tot daden. Dat kan om een groot of een klein initiatief gaan, want je moet natuurlijk ergens beginnen, net als ik.

Sas werkt aan oplossingen

 

Als optimist denk ik al snel aan een oplossing. Ideeën genoeg, maar wat is goed voor jouw organisatie? Saswerk onderzoekt, inspireert, visualiseert en brengt ideeën tot leven tot er een resultaat ligt waar je hart sneller van gaat kloppen. Of het nu om een identiteit, verpakking, communicatie of retailconcept gaat, de oplossing ligt in onderscheidend design waar klanten van houden en merken van groeien.

 

Ik wil mijn kennis en ervaring op het gebied van branding en design graag inzetten voor organisaties die erop gericht zijn om duurzame- en maatschappelijke doelen te verwezenlijken. En daarmee mooie intenties omzetten tot daden. Dat kan om een groot of een klein initiatief gaan, want je moet natuurlijk ergens beginnen, net als ik.

Samen werken

 

Voor mij komen goede ontwerpoplossingen voort uit passie voor het product of de dienst, begrip van en voor de gebruikers, het probleem en de doelstellingen. Op zoek naar de essentie daag ik klanten op een speelse manier uit, waarbij verbinding, inspiratie en intuïtie een grote rol spelen. Organisaties die weten wat hun onderscheidend vermogen is en dat consequent uitdragen laten de concurrentie ver achter zich. En daarom is het antwoord op de ‘waarom-vraag’ de basis van een goed design.

 

Ik geloof dat een divers samengesteld team zorgt voor een verrassende output. Waarbij passie de brandstof is die stimuleert om een ​​stap verder te gaan, en humor en enthousiasme de wegen die leiden tot succesvolle interactie. En dat legt de ziel in het ontwerp.

 

Heb je een idee, of wil je graag samenwerken, laat het me weten!

Wat kan ik voor je betekenen? Ik ga graag voor je aan de slag, of het nu een klein idee is of the full monty.

Icon_wit_positionering

POSITIONERING

Wordt jouw merk of organisatie herkend, en roepen ze het juiste gevoel op? Een sterke positionering geeft richting aan het ontwerpproces, maakt dat je ideeën kan beoordelen en is de leidraad voor de implementatie. Mijn werk: Definitie van de merkpersoonlijkheid, archetypes en merkwaarden. Afhankelijk van de vraag, ook in samenwerking met strategische partners.

 

Icon_wit_concept

CONCEPT

Het concept is de creatieve vertaling van de belofte en de strategie. Een goed concept spreekt de doelgroep aan in de eigen belevingswereld. Dit overkoepelende idee vormt de blauwdruk van alle uitingen. Mijn werk: Visualisatie en omschrijving van het idee dmv moodboards.

 

Icon_wit_identiteit

IDENTITEIT

Als merk wil je betekenisvol zijn. Onderscheidende waarden creëren ten opzichte van je concurrenten. Die waarden worden vertaald naar een sterke en herkenbare vormentaal. De identiteit maakt een merk zichtbaar en concreet. Mijn werk: Ontwikkelen van logo, stijlelementen, typografie, fotografiestijl, illustraties. Daarnaast kan ik ook de fotografie begeleiden.

Icon_wit_communicatie

COMMUNICATIE

Om je klanten te bereiken is goed en consistent communiceren essentieel. Vanuit de reis van de klant kun je de belangrijkste touchpoints definiëren en vormgeven in de look & feel en tone of voice die past bij jouw doelgroep en positionering. Mijn werk: Naast de vormgeving denk ik mee over de inhoud en manier van communiceren.

 

Icon_wit_verpakking

VERPAKKING

Een verpakking heeft vaak maar een paar seconden om de koper te verleiden. Een goede verpakking valt op in het schap, verleidt en is herkenbaar. Door niet alleen vanuit het product maar ook vanuit het merk te denken sluit de verpakking naadloos aan bij de propositie. Mijn werk: Ontwerp, schapwerking, product portfolio hiërarchie en duurzaamheid.

 

Icon_wit_retail branding

RETAIL BRANDING

Gezien het zeer competitieve karakter van retail is goede branding essentieel om winkelkeuze en loyaliteit van klanten te stimuleren. In de winkelomgeving komen alle aspecten van het merk tot leven en versterkt het de retail formule. Mijn werk: De merkidentiteit doorontwikkelen op alle verschillende touchpoints binnen de winkelomgeving. (Ik beperk me voornamelijk tot het grafische gedeelte van de retail branding, maar werk wel samen met partners die gespecialiseerd zijn in de ruimtelijke identiteit zoals meubels, inrichting, verlichting etc).