Y-Yogurt

Happy go lucky

 

Yoghurt als een gezonde én lekkere propositie; ambachtelijk gemaakt, vers getapt in de winkel, een wat lobbige yoghurt met telkens wisselende seizoens-toppings. Een premium food- serviceconcept, waarbij de goede zorg voor de dieren tot uiting komt in een goed eindproduct – “Happy cows make happy yogurt!”  De naam ‘why’ Y-Yogurt, is ontwikkeld met een internationale exploitatie in gedachte. Een naam die uitnodigt om het verhaal achter het product te vertellen. De branding en visuele identiteit zijn ontwikkeld vanuit een premium positionering, om duidelijk afstand te houden van de fabrieksmatige supermarktyoghurt. Een iconisch merk, happy with an inner smile. Een zwart-wit identiteit met ruimte voor kleurrijke fotografie waar de smaken optimaal tot hun recht komen. In 2014 is Y-Yoghurt als pop up store in Hoog Caterijne in Utrecht geopend. Het store design is ontwikkeld in samenwerking met Jeroen Elfering – Spacific. Fotografie is van Willem Groeneveld.

Ontwikkeld als zelfstandig ontwerper. Verantwoordelijk voor concept en vormgeving.

Klant

Y-Yogurt

Datum

Mei 2014

Category

Identiteit, Illustratie, Retail branding, Retail communicatie, Verpakking, Webdesign